fredag 25. januar 2013

Sårbarhet

" Av deg er jeg holdt oppe fra fødselen av. Du er den som tok meg ut av min mors liv. Min lovsang skal alltid være om deg" -David-

Livet er så skjørt Pappa, jeg har blitt minnet på det i det siste. Vi mennesker er veldig sårbare, livet er sårbart Vi vil så gjerne være sterke å få det til, og det gjør vi kanskje også til en viss grad. Men det vi bygger opp av styrke rundt oss er allikevel så skjørt, så skjørt. All verdens vitenskap og kunnskap har vært til stor hjelp i møte med f.eks. sykdom, men så hender det at denne kunnskapen ikke strekker til. Legene gjør sitt beste for å diagnostisere og medisiner(med mye hell), kirurgene gjør hva de kan for å fjerne svulsten, men vi rår ikke over livet og døden. Det er det du som gjør! Jeg stoler ofte på min egen styrke, og når jeg da faller, kommer skyld, frykt og hjelpeløshet. I møte med død, sykdom og nød har vi lite å stille opp med. Jeg er så ubeskrivelig takknemlig for at jeg har deg. Du er min styrke, du vakler aldri. Du er mitt trygge holdepunkt i livet. Når motgangen kommer kan jeg stole på at du vil være der sammen med meg. Prøvelsene kan være fryktelig tunge, noen ganger så tunge at jeg lurer på om du virkelig er der. Du griper inn når det blir for tungt, og du har lovet at jeg skal slippe å bære noe som jeg ikke kan tåle.  Du vet hva det vil si å miste, for du gav din eneste sønn til å pines og plages uten at du kunne gripe inn. Alt i kjærlighet til menneskebarna, til meg! Å vite det er igrunnen styrke nok til å holde ut. Takk for at jeg stadig blir minnet på din kjærlighet til meg, det trenger jeg! Av deg er jeg holdt oppe fra fødselen av.

Det er litt rart å si det, men jeg er glad for at jeg har møtt vanskeligheter, for der i motgangen blir din godhet mot meg ekstra tydelig. Motgangen gir større glede til medgang, for du er med.

Det er du som skaper liv Gud. Takk for at jeg får bære fram et liv skapt av deg, og for at du vil bevare dette menneske frem til den dagen det skal være hos deg igjen. Min lovsang skal alltid være om deg.

Din datter
Tuva Linn

2 kommentarer:

  1. Fint å lese. Skriv gjerne mer blogg :-)
    Kom hit fordi jeg tittet i bloggen
    Jesus-er-svaret/Ingenting er umulig for Gud.

    Har du lest denne:http://hjemveien.blogspot.no/2016/03/jeg-mtte-veggen-men-hvor-ble-den-av.html

    SvarSlett